piątek, 31 stycznia 2014

Centrum Eksperyment w Gdyni.


Już dawno chciałam się tutaj wybrać i w końcu się udało, byłam dziś w Centrum Centrum Nauki Eksperyment w Gdyni :) Po przebudowie jest teraz nowoczesne i ogromne. Jak będziecie w okolicach musicie koniecznie tutaj wpaść. Połączenie nauki i zabawy jest genialne. Szkoda jednak, że wiele rzeczy ludzie omijają, bo nic nie puka/nie stuka, nie czytają instrukcji i nie wychodzą z żadną wiedzą, ale cóż... :) Mam dla Was kilka zdjęć z tego miejsca:


Tutaj można było pobawić się trochę z wodą. Pokazana była siła wyporu, grawitacji, można było zbudować zaporę. Te miejsce cieszyło się największym zainteresowaniem dzieci :)


Tu jestem w trakcie przeprowadzania operacji :)



Tutaj kręciliśmy korbką i w ten sposób sprawdzaliśmy jak powstaje i wygląda wir wodny. 


Tu stawało się po obu stronach, mocno potrząsało się za rączki i było widać jak powstają fale takie jak tsunami.


Tutaj pokazane było, że za pomocą przekładni można podnieść samochód do góry. Niestety było to nieczynne :/


Powyżej widzicie symulację komputera w wielkim rozmiarze. 
Można było podłączać kartę graficzną, zasilanie i na prawdziwym telewizorze pojawiała się buźka bijąca brawo lub wskazująca "no signal".


Centrum jest świetnie zrobione i przystosowane dla dzieci, ale dorośli wcale nie gorzej się w nim bawili :)


Powyżej widzicie mój pierwszy układ elektryczny! :) Sama podłączyłam wiatraczek :D


Powyżej bawiłam się z dziewczynką jakbyśmy były w telewizji. 
Stałyśmy na zielonym tle i przetwarzane ono było komputerowo dzięki czemu mogłyśmy nadawać pod wodą, na pustyni, w studiu tv.

Oczywiście było więcej ciekawych rzeczy, ale wybrałam tylko kilka, resztę musicie zobaczyć sami :) 
Takie centra są też w innych miastach, byliście kiedyś w takim? 

14 komentarzy:

  1. Nie miałam pojęcia, że coś takiego istnieje! Ale jestem pod wrażeniem i sama z ogromną chęcią wybrałabym się do takiego centrum :)

    OdpowiedzUsuń
  2. byłam w najbardziej popularnym centrum nauki Kopernik i to 2 razy i za każdym razem miałam co robić z tego co widzę to jest podobnie w wyglądzie jednak zupełnie inne ;>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również byłam w Koperniku. Nawet dwa razy. Mega!

      Usuń
  3. Jak w wakacje będę w Trójmieście nie daruję i na pewno wpadnę do tego centrum! A trudno było się dostać, duże kolejki? Bo jak byłam z koleżanką w sierpniu w Koperniku to stałyśmy w kolejce chyba ze 3 godziny no ale nic dziwnego :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie :) wcale nie było kolejki chociaż szafki w szatni wszystkie zajęte i ludzi bardzo dużo :)

      Usuń
  4. Nie byłam nigdy w takim centrum :) W Gdyni byłam raz i odwiedziłam wtedy tylko akwarium :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne miejsce;) Uwielbiam tu do Cb zaglądać :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja w maju byłam w centrum nauki Kopernik i było ekstra. Tyle atrakcji, ze ciężko wszystko "obczaic" haha xd polecam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dalas mi nowine swietna..
    W Gdyni to ja nie wiem kiedy będę.. Ale w Warszawie jest takie centrum? Placi sie pewnie jak do muzeum nie?
    Bardzo interesujace wystawy, ten wir w eodzie, i to jak powstsje tsunami- szok przerazajace- bardzo...

    Elektryka jak funkcjonuje, ee ja bym tez sie bawila a co?! Nie tylko dzieci maja frajde no raczej ;))

    Buzki ;*

    OdpowiedzUsuń
  8. Niesamowite są takie miejsca gdzie można się poczuć jak dziecko. Centrum Kopernika również polecam 6 godzin to mało.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. O jaaa z chęcią bym się tam wybrała :) Zazdroszczę

    OdpowiedzUsuń
  10. wow super! Teraz miszekam blisko Gdyni to moze sie wybiore :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń